tirsdag 23. juni 2015

23/6 Gamlingane har slengt seg på

Starta på Alstadseter i Roktdalen. I begynnelsen såg vi bare trær, men da vi kom opp på fjellet var det bare myr myr myr, dassvåt myr. Dette skulle bli den våteste dagen på hele turen. Etter bare 7 km kom vi til den første hytta og der tar vi oss en rast, noe jeg tror farmor var glad for, hun syntes vi går altfor fort og vil vi skal sakke ned farten😀.
Etter at vi hadde gått fra Nåvasshytta skjedde noe spesielt. Farfar såg ei GAUPE. Denne hadde hvit krøllet pels og sa bææææ.æ. 😁😁😁. Dette har vi kost oss med på resten av turen.😆. Etterpå  gikk vi uten sti  rundt 2 vann og vasset over ei elv før vi kom til Setertjønhytta. Denne ligger på det geografiske midtpunktet  i Norge. Noe som ikke er så motiverende siden vi er langt over halvegs. Da vi starta fra denne hytta var det en nydelig trase. Broer over alle myrer og fin sti, men dette varte ikke lenge.Etter 500 meter var det slutt, Men merkinga  har vært bra. Det liker farmor veldig godt.

3 km seinere kom vi til ei ny hytte. Vi banka på og Christoph kom ut. Han var Tysker og hadde GÅTT heilt  fra Munchen. Han hadde ikke kart så vi reiv sunt vårt og gav han halve som han trengte, så tok vi den delen vi trengte😊. Eterpå gikk vi 14 km til Skjækerdalshytta. Har spilt mattespill  med tante Ingrid og kost oss. God natt .😴

Blei litt kluss med skrifta når tante skulle se over det😂.